';

FUELL FACTOR

 

Fuell Methodiin kuuluu olennaisena osana Fuell Factor -hyvinvointikartoitus, jolla määrittelemme asiakkaidemme hyvinvoinnin nykytilanteen. Kartoitamme asiakkaidemme Fuell Factorin aina valmennustemme aluksi ja lopuksi, jotta tiedämme mistä lähdemme valmennuksissamme liikkeelle, pystymme määrittelemään valmennuksemme tavoitteet ja saamme mitattua valmennuksemme tuottamat tulokset.

InBody-mittaus

Kehonkoostumusmittaus, joka analysoi markkinoiden tarkimmalla ja luotettavimmalla tekniikalla asiakkaidemme kehonkoostumuksen eli mm. lihasmassan määrän, lihastasapainon, nestetasapainon, rasvaprosentin ja kehon sisäisen rasvan määrän. InBody-mittausta käyttämällä saamme huomattavasti perinteisiä menetelmiä (vaaka, peili, mittanauha) tarkemman kuvan asiakkaidemme kehokoostumuksesta. Tämä on meille valmentajina erittäin tärkeä tieto, jotta voimme suunnitella asiakkaillemme parhaalla mahdollisella tavalla tavoitteisiin pääsemistä tukevan valmennusohjelman.

Lihaskuntotesti

Yksinkertaisella lihaskuntotestillämme selvitämme asiakkaidemme lihaskunnon. Tämä on tärkeä tieto, koska lihaskunnon merkitystä hyvinvoinnille on vasta viime vuosina alettu paremmin ymmärtää. Lihasten tärkein rooli ei suinkaan ole näyttää hyvältä rannalla, vaan ne ovat keskeinen osa tuki- ja liikuntaelimistöämme, jonka kuntoon jokaisen meistä pitää kiinnittää entistä enemmän huomiota. Lihaskuntoharjoittelu on varsinkin istumatyötä tekeville erittäin tärkeää. Lihaskuntotesti auttaa meitä henkilökohtaisen harjoitusohjelman laatimisessa, jotta tiedämme minkä verran ja minkätyyppistä lihaskuntoharjoittelua kunkin asiakkaamme harjoitusohjelmaan kannattaa sisällyttää.

Liikkuvuustesti

Istumatyö aiheuttaa helposti elimistölle erilaisia jäykkyyksiä ja liikerajoituksia niska-hartiaseudulle, selkään, jalkoihin ja lantionseudulle. Käyttämmme liikkuvuustestit selvittävävat kattavasti mahdolliset jäykkyydet ja liikerajoitukset, jotta voimme ottaa ne huomioon valmennusohjelmamme rakentamisessa.

Unipäiväkirja

Lepo ja palautuminen ovat kaiken kehittymisen ja jaksamisen pohja ja kulmakivi. Terveenä, virkeänä ja energisenä sekä hyväntuulisena pysyt vain huolehtimalla riittävästä levosta, jotta kehosi, hermostosi ja mielesi palautuu arjen kuormituksesta. Kuinka moni lopulta kuitenkaan arvostaa hyviä, itselleen riittävän pitkiä yöunia vaalimalla niitä?

Unipäiväkirjan avulla kartoitamme leposi riittävyyttä ja tarpeen mukaan etsimme keinoja kuinka voit parantaa tilannetta saadaksesi tarpeeksi laadukasta palautumisaikaa.

Ruokapäiväkirja-analyysi

Ruokapäiväkirjan pitäminen on hyvä keino kartoittaa ruokailutottumuksia. Sen avulla selviää ateriarytmi, päivittäiset valinnat ja nykyinen ruokailun perusta. Ruokapäiväkirjasta kartoitetaan hyvät puolet sekä kehityskohteet ja annetaan ohjeet kuinka kukin voisi yksilöllisesti parantaa hyvinvointiaan tai saavuttamaan tavoitteitaan ravitsemuksen avulla.